Wat precies is Limited Warranty?

Op nieuwe producten geeft de fabrikant meestal 1 of 2 jaar fabrieksgarantie. Dit betekend dat in de meeste gevallen reparatie van het product gedurende deze periode gratis is. Er zijn echter wel een aantal uitzonderingen waar geen fabrieksgarantie van toepassing is en wat Limited Warranty genoemd wordt. Dit zijn onder andere brand-, overspanning en vochtschade, fouten ontstaan door onjuist of ondeskundig gebruik, of valschade. Sommige fabrikanten geven ook geen of slechts een beperkte garantie op onderdelen die aan beweging (en dus slijtage) onderhevig zijn zoals potmeters en faders, maar dat geldt soms ook voor buizen en luidsprekers. De regels verschillen per merk. Wij raden u dan ook aan om voor de reparatie de garantievoorwaarden van het betreffende merk te raadplegen, of even contact met onze werkplaats op te nemen. Wanneer blijkt dat de oorzaak van de klacht niet onder de normale fabrieksgarantie valt ontvangt u van ons altijd eerst een prijsopgave.

Ik ben mijn aankoopbon kwijt, wat nu?

Fabrikanten eisen voor elke reparatie een duidelijk leesbare aankoopbon om aanspraak te kunnen maken op de fabrieksgarantie. Zelfs al is het apparaat pas 1 maand geleden geproduceerd en net op de markt verschenen, zonder aankoopbewijs kunnen wij geen reparaties onder fabrieksgarantie uitvoeren. Tegenwoordig worden uw aankopen bij de meeste winkeliers in hun systeem opgeslagen en kunt u bij hem alsnog een kopie van uw aankoopbon opvragen.

Hoe lang duurt een reparatie?

Wij streven er naar om alle apparaten binnen één week behandeld te hebben, iets wat doorgaans haalbaar is. Wanneer u DJ-apparatuur ’s maandags aanlevert aan onze balie proberen wij die nog vóór het weekend klaar te hebben. Wanneer de klacht onduidelijk is, en/of hier niet optreedt, of wanneer onderdelen niet op voorraad zijn kan de reparatie langer gaan duren. Voor sommige reparaties is het zelfs mogelijk om er op te wachten (op afspraak).

Repareren jullie ook producten van Sharp?

Nee, sinds januari 2017 repareren wij geen Sharp meer.

Repareren jullie aan huis?

Nee, sinds november 2016 repareren wij niet meer aan huis.

Repararen jullie op componentniveau of vervangen jullie alleen printen?

Wij proberen zoveel mogelijk op componentniveau te repareren. Helaas zijn van sommige producten niet alle componenten los leverbaar waardoor er soms geen andere mogelijkheid bestaat dan een print in zijn geheel te vervangen. Soms is het vervangen van een print zelfs goedkoper dan het herstellen ervan.

Repareren jullie nog andere merken?

Op onze website staan de merken vermeld waar wij regelmatig reparaties van uitvoeren. Staat uw merk er niet bij en wilt u het toch door ons laten repareren, neem dan eerst even contact met ons op: 040 – 245 55 44 / info@kebe.nl

Krijg ik garantie op een reparatie?

Ja, tenzij anders afgesproken wordt, geven wij 3 maanden garantie op onze reparaties.

Mijn toestel is door jullie omgeruild. Heb ik nu weer opnieuw garantie?

De garantie periode wordt overgenomen van uw originele toestel. Uw originele aankoopbewijs is nu geldig voor het nieuwe apparaat, zelfs als u een ander type apparaat ontvangt. Na het verlopen van de garantieperiode van uw oude apparaat eindigt de garantieperiode voor het nieuwe apparaat.