Onkyo Customer Care Program

Customer Care Program Onkyo receiver

Defecte netwerkchip veroorzaakt uitval

Onkyo heeft vastgesteld dat een beperkt aantal Onkyo receivers, geproduceerd tussen 2009 en 2012, problemen kunnen geven door het uitvallen van de audio- / netwerkverbinding. Klachten die op kunnen treden zijn:

  • het geluid valt weg op 1 of alle kanalen
  • een krakend geluid, terwijl speakers en bekabeling in orde zijn
  • de netwerkinstellingen in het menu kunnen niet gekozen worden (de tekst is grijs)
  • de speaker indicator in de display werkt niet goed
  • de display meldt continue “Now initializing”
  • het beeld via de HDMI-ingangen valt weg

De oorzaak van deze storingen is een defecte netwerkchip. Om dit probleem aan te pakken heeft Onkyo een speciaal serviceprogramma gestart, genaamd het Customer Care Program (CCP).

Stappen Customer Care Program

  1. Controleer eerst of uw Onkyo receiver voor deze service in aanmerking komt. Daarvoor gaat u naar de Engelstalige website van het Onkyo CCP.
    • Voer het serienummer van uw receiver in. U vindt dit nummer aan de achterkant van het apparaat, meestal staat het onder de barcode. onkyo serienummer Customer Care Program receiverLET OP: het serienummer bestaat uit 16 cijfers. Als uw serienummer 17 karakters lang is, voert u de laatste letter (A-Z) NIET in! Bijvoorbeeld: als er staat 3342MP0123456789R dan typt u alleen 3342MP0123456789
    • Zet een vinkje bij de tekst die het probleem het beste omschrijft.
    • Zet vinkjes bij de laatste 2 regels en druk vervolgens op next.
    • U krijgt nu een melding of uw receiver in aanmerking komt voor het Customer Care Program. Heeft u vragen? Dan verwijzen we u naar het Engelstalige forum van Onkyo.
  2. Indien uw receiver in aanmerking komt voor het Customer Care Program, kunt u kiezen uit de volgende drie opties:
    • Retourneren aan Onkyo: U krijgt een deel van uw aankoop vergoed of kan met bijbetaling een andere receiver kopen (deze opties zijn niet altijd beschikbaar).
    • Gratis opsturen naar Onkyo voor herstel (3-4 weken): U krijgt hiervoor een doos en verzendsticker toegestuurd en uw receiver wordt dan geheel kosteloos hersteld door een servicecentrum in Duitsland. Houdt u hierbij een totale doorlooptijd in gedachten van zo’n drie tot vier weken. De reparatie neemt namelijk ongeveer 2 weken in beslag, plus de benodigde tijd voor het transport van en naar het servicecentrum in Duitsland.
    • Herstel bij KEBE terwijl u wacht: Voor € 30,25 incl. BTW stemmen wij de afwikkeling met Onkyo af en verkorten we uw reparatieduur tot 1 dag. Uw voordelen op een rij:
      • We nemen u de administratieve handelingen via de Engelstalige Onkyo website uit handen. Als geautoriseerd service center van Onkyo bestellen wij de betreffende onderdelen, specifiek voor uw receiver.
      • Vervolgens bellen wij u om een herstelafspraak met u te maken voor de Onkyo receiver. We repareren deze terwijl u wacht in onze werkplaats te Eindhoven. U neemt uw apparaat dezelfde dag gerepareerd weer mee.
      • U hoeft uw receiver niet via de post te versturen.
      • Voor het herstel zelf rekenen wij geen kosten.

Wilt u gebruik maken van de reparatievoordelen via KEBE Repair + Service? Vul dan onderstaand contactformulier in of bel 040-245 55 44.

Reparatieaanvraag Onkyo CCP – KEBE Repair + Service:

Uw naam*

Uw email*

Adresgegevens

Land*
NederlandBelgiëLuxemburg

Straat + huisnummer*

Postcode*

Woonplaats*

Telefoon*

Mobiele telefoon

Dealer gegevens

Naam van de dealer*

Land
NederlandBelgiëLuxemburg

Straat + huisnummer*

Postcode*

Plaats dealer

Apparaat gegevens

Receiver typenummer*

Serienummer*

Koopdatum*

Opmerkingen

  • Ik ga akkoord met de voorwaarden (hieronder aanvinken)